Jak správně doplnit kalcium aneb Vápník ze skořápek dejte raději pod kytky

Tipů na doplnění vápníku je celá řada. Ne všechny jsou ale spolehlivé a některé až kuriozní. Přečtěte si, který způsob funguje, na co se raději vykašlat a na co je skutečně dobrý vápník ze skořápek.

Jak správně doplnit kalcium aneb Vápník ze skořápek dejte raději pod kytky

Proč naše tělo potřebuje vápník?

Kalcium patří mezi nejdůležitější živiny vůbec. Oproti jiným prvkům ho potřebujeme daleko víc a to po celý život. Vápník potřebuje organismus už před narozením a až do stáří.

Díky vápníku:

  • máme kvalitní kostní hmotu,
  • máme pevné a zdravé zuby,
  • probíhá proces srážení krve,
  • pomůžeme normální činnosti svalů.

Vápník bychom proto měli zařazovat do jídelníčku každý den. Ideální je jíst potraviny bohaté na vápník, pít minerálky nebo pro sebe najít doplněk stravy s vápníkem.

Kde najít nejvíc vápníku a na co si dát pozor

Bezpochyby jsou nejlepším zdrojem vápníku mléčné produkty. Ty také zařadíme do svého jídelníčku nejsnadněji a kromě toho nám poskytují mnoho dalších živin, zejména pokud jsou kysané.

Vápník obsahují i ryby, především mořské. Pokud jste ještě neslyšeli o vápníku z mořských zdrojů, doporučujeme pohlédnout se po něm. Ryby je dobré jíst 2-3x týdně.

Existují i rostlinné zdroje vápníku. Tady ale nespoléhejte na množství. Rostlinný vápník má bohužel nižší vstřebatelnost, proto bychom měli stavět spíše na živočišných zdrojích a ty rostlinné brát jako fajn zpestření. 

Například mák obsahuje vysoké množství vápníku, které se však v lidském těle nedokáže využít. Doporučit nelze ani makový olej. 

Potraviny bohaté na kalcium

Jaké jsou alternativy?

Často hledáme nejrůznější cesty, jak podpořit své zdraví. Jednou z nich je např. vápník ze skořápek. V každém případě je pravda, že vaječná skořápka obsahuje kalcium. Drtit je a pak konzumovat jejich prášek ale není dobrý nápad už jen proto, že jde o poměrně rizikovou věc. Skořápky mohou obsahovat stopy salmonely a jelikož neprojdou varem, hrozí riziko nákazy. Vedle toho mohou být znečištěné slepičincem nebo jinou špínou. 

Vápník ze skořápek je ale skvělým hnojivem pro rostliny. I tady si dejte pozor a dobře si umyjte ruce, abyste se vyhnuli případné kontaminaci.

Na kalcium je dále bohatá i sója a hojně ji vyhledávají lidé, kteří nemohou jíst mléčné produkty. Sója obsahuje i hodně bílkovin a je levná. Poslední roky se ale ukazuje, že má i svá úskalí - může mít neblahý vliv na hormonální systém a vlastně se neví, zda ji doporučit, nebo od ní raději upustit. 

Vápník můžete doplnit i výživovými produkty. Zde je dobré zhodnotit, jaké máte důvody a co od doplňku stravy čekáte. Jiný obsah vápníku bude mít výrobek na klouby a odlišné to bude u produktu pro těhotné. 

TIP: zkuste vápník z mořských zdrojů! 

FlexiMed balení

FlexiMed

Nový přípravek pro zdravé klouby
Vyzkoušejte zdarma*

* platíte pouze poštovné a balné 49 Kč


Vaše komentáře

Vložte svůj komentář:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svůj komentář:

©2024 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odesílá se