Výživa na klouby: jak by měly svůj pohybový aparát podporovat ženy?

Obecně můžeme říct, že s přibývajícím věkem by se měl o svůj pohybový aparát starat každý člověk. Ženy by se na sebe měly zaměřit přece jen o kousek víc, a to kvůli menopauze. Přečtěte si, jaký má přechod vliv na pohybový aparát a jak by měla vypadat ideální výživa na klouby:

Výživa na klouby: jak by měly svůj pohybový aparát podporovat ženy?

Co se v tomto článku dozvíte?

  • proč u pohybového aparátu hraje roli menopauza
  • jaké živiny potřebují naše kosti
  • co by měla obsahovat výživa na klouby

Menopauza mění ženské tělo

Přechod je u žen jakýmsi přelomem, a svůj vliv má prakticky na každou část těla. Jde o to, že se v tomto období mění hladiny hormonů. Klesá především produkce estrogenu, což má za následek horší vstřebávání vápníku. A jak víme, vápník je stavební hmotou kostí. U žen po menopauze se proto mohou problémy pohybového aparátu objevit s větší pravděpodobností. Zásadní je tedy doplňovat nejen vápník, ale i vitamín D, který se na ukládání vápníku podílí. 

Víte, jak si udržet silné a zdravé kosti?

Jak už bylo zmíněno, kvalita kostí je více ohrožena u žen po menopauze, ale to vůbec neznamená, že doplňování základních minerálů není důležité pro každého z nás. Začít bychom měli pozvolna zhruba po třicítce. V této době začíná mít organismus vyšší nároky na živiny. Pro kosti je nejdůležitější vápník a hořčík. Vápník ale potřebuje dva silné spojence: vitamín D a vitamín K2. Tahle trojka výborně spolupracuje a navzájem se podporuje. 

Výživa na klouby: doplňte hlavně kolagen a glukosamin

Obě látky jsou tělu vlastní – samo si je vytváří. S věkem ale produkce kolagenu a glukosaminu klesá, takže je fajn tento deficit vyrovnat, a dát si obě živiny v tabletách. Jsou důležité především pro chrupavky. Pomáhají je udržet odolné, ale pružné, aby dobře tlumily nárazy. Možná vás na první dobrou napadne chrupavka v koleni, ale vězte, že jsou uloženy ve všech kloubních spojeních. Výživa na klouby by zkrátka měla být pestrá, a účinné látky bychom měli doplňovat pravidelně a dlouhodobě. 

Co si z toho vzít? 

O své klouby a pohybový aparát bychom se měli začít zajímat zhruba po třicítce, kolem padesátky by už mělo být pravidelné doplňování výživy na klouby samozřejmostí. Ženám doporučujeme zvýšit příjem vápníku a vitamínu D. Nezapomínejte na pravidelný pohyb a dostatečný pitný režim!
 

FlexiMed balení

FlexiMed

Nový přípravek pro zdravé klouby

* platíte pouze poštovné a balné 49 Kč


Vaše komentáře

Vložte svůj komentář:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svůj komentář:

©2022 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odesílá se