Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

Jak dlouho užívat hořčík, a proč je důležité kombinovat ho s vitamínem B6?

Hořčík je minerál pro zdraví nezbytný. Abyste z něj vytěžili maximum, přečtěte si pár našich doporučení. Dozvíte se, jak dlouho užívat hořčík, a s čím je vhodné ho kombinovat.

Jak dlouho užívat hořčík, a proč je důležité kombinovat ho s vitamínem B6?

Jak dlouho užívat hořčík? Přestávat vůbec nemusíte

Hořčík je čtvrtý nejčastěji zastoupený minerál v našem těle. Účastní se mnoha metabolických procesů a pokud je ho málo, organismus ho čerpá z kostí (což je však nežádoucí). Protože nemusí být jednoduché přijmout dostatek hořčíku v běžné stravě, není od věci ho doplňovat formou tablet. Můžete tak činit dlouhodobě, ale vždy mějte jasno v tom, jakou dávku hořčíku denně přijmete, a nepřekračujte ji. Hořčík bude vaše tělo potřebovat po celý život, ale je dobré znát pár triků, díky kterým efektivitu jeho působení ještě zvýšíte. 

Raději menší dávku, zato častěji

Hořčík v běžně dostupných doplňcích stravy se vstřebává zhruba 5-8 h, a především v tenkém střevě. Po uplynutí této doby jeho vstřebávání prudce klesá. Z toho plyne, že větší smysl dává užívat menší množství hořčíku třeba 2-3x denně, než si dopřát celou dávku najednou. Ne všechen hořčík, který přijmeme, je totiž v organismu využit. 

Vstřebávání hořčíku podpoří vitamín B6 a vitamín D

Všechny zmíněné látky spolupracují a navzájem se ovlivňují. Pokud jste se rozhodli pravidelně doplňovat hořčík, určitě přidejte vitamín B6 a vitamín D. Bez nich nevytěží váš organismus z hořčíku maximum. Proces vstřebávání se odehrává v tenkém střevě, proto se snažte jíst hodně potravin, které přispívají k dobré střevní mikroflóře. To jsou zakysané mléčné produkty, kysané zelí, fermentovaná zelenina či kvašené potraviny. 

Vitamín B6 se v běžné stravě vyskytuje málo, a přitom je důležitý pro imunitu, podílí se na krvetvorbě a pomáhá snižovat únavu a vyčerpání.

 

K čemu je dobrý hořčík? Stručný přehled:

  • hořčík přispívá ke snížení únavy a vyčerpání
  • je důležitý pro činnost svalů a stav kostí a zubů
  • podílí se na činnosti nervové soustavy a metabolismu

Zdroje hořčíku v potravinách jsou bohaté, ale mějte na paměti i množství dané potraviny, které musíte pro adekvátní dávku hořčíku přijmout.

Najdete ho v kakau, mandlích, tmavé listové zelenině či celozrnných obilovinách. 

Zvýšený příjem hořčíku se může týkat hlavně sportovců, těhotných žen, ale také osob v dlouhodobém psychickém vypětí. V každém případě je vynikající a nezbytný pro pohybový aparát, což ocení kdokoli. Jak dlouho užívat hořčík? Pokud jde o rozumné množství, je vhodný pro dlouhodobé užívání


 

FlexiMed balení

FlexiMed

Nový přípravek pro zdravé klouby

* platíte pouze poštovné 49 Kč


Vaše komentáře

Vložte svůj komentář:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svůj komentář:

©2021 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odesílá se