Jak dlouho užívat hořčík, a proč je důležité kombinovat ho s vitamínem B6?

Hořčík je minerál pro zdraví nezbytný. Abyste z něj vytěžili maximum, přečtěte si pár našich doporučení. Dozvíte se, jak dlouho užívat hořčík, a s čím je vhodné ho kombinovat.

Jak dlouho užívat hořčík, a proč je důležité kombinovat ho s vitamínem B6?

Jak dlouho užívat hořčík? Přestávat vůbec nemusíte

Hořčík je čtvrtý nejčastěji zastoupený minerál v našem těle. Účastní se mnoha metabolických procesů a pokud je ho málo, organismus ho čerpá z kostí (což je však nežádoucí). Protože nemusí být jednoduché přijmout dostatek hořčíku v běžné stravě, není od věci ho doplňovat formou tablet. Můžete tak činit dlouhodobě, ale vždy mějte jasno v tom, jakou dávku hořčíku denně přijmete, a nepřekračujte ji. Hořčík bude vaše tělo potřebovat po celý život, ale je dobré znát pár triků, díky kterým efektivitu jeho působení ještě zvýšíte. 

Jak dlouho užívat hočík?

Větší smysl dává užívat menší množství hořčíku třeba 2-3x denně po dobu 1-2 měsíců (pokud je nutné tak i déle), než si dopřát celou dávku najednou. Ne všechen hořčík, který přijmeme, je totiž v organismu využit. Hořčík v běžně dostupných doplňcích stravy se vstřebává zhruba 5-8 h, a především v tenkém střevě. Po uplynutí této doby jeho vstřebávání prudce klesá.

Vstřebávání hořčíku podpoří vitamín B6 a vitamín D

Všechny zmíněné látky spolupracují a navzájem se ovlivňují. Pokud jste se rozhodli pravidelně doplňovat hořčík, určitě přidejte vitamín B6 a vitamín D. Bez nich nevytěží váš organismus z hořčíku maximum. Proces vstřebávání se odehrává v tenkém střevě, proto se snažte jíst hodně potravin, které přispívají k dobré střevní mikroflóře. To jsou zakysané mléčné produkty, kysané zelí, fermentovaná zelenina či kvašené potraviny. 

Vitamín B6 se v běžné stravě vyskytuje málo, a přitom je důležitý pro imunitu, podílí se na krvetvorbě a pomáhá snižovat únavu a vyčerpání.

 

K čemu je dobrý hořčík? Stručný přehled:

  • hořčík přispívá ke snížení únavy a vyčerpání
  • je důležitý pro činnost svalů a stav kostí a zubů
  • podílí se na činnosti nervové soustavy a metabolismu

Zdroje hořčíku v potravinách jsou bohaté, ale mějte na paměti i množství dané potraviny, které musíte pro adekvátní dávku hořčíku přijmout.

Najdete ho v kakau, mandlích, tmavé listové zelenině či celozrnných obilovinách. 

Zvýšený příjem hořčíku se může týkat hlavně sportovců, těhotných žen, ale také osob v dlouhodobém psychickém vypětí. V každém případě je vynikající a nezbytný pro pohybový aparát, což ocení kdokoli. Jak dlouho užívat hořčík? Pokud jde o rozumné množství, je vhodný pro dlouhodobé užívání


 

FlexiMed balení

FlexiMed

Nový přípravek pro zdravé klouby

* platíte pouze poštovné a balné 49 Kč


Vaše komentáře

Vložte svůj komentář:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svůj komentář:

©2022 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odesílá se