Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

Víte, co ovlivňuje vstřebávání hořčíku? Jsou to i naše střeva

Co se děje s hořčíkem v našem těle? Má smysl užívat velké dávky, a může něco vstřebávání hořčíku zhoršit? Sepsali jsme vše, co byste měli vědět:

Víte, co ovlivňuje vstřebávání hořčíku? Jsou to i naše střeva

Dozvíte se:

  • jaké má hořčík účinky a jak je to s jeho vstřebáváním
  • s jakými vitamíny si rozumí
  • které potraviny společně s hořčíkem nekonzumovat
  • proč hraje u vstřebávání hořčíku roli mikrobiom

Hořčík nakopne tělo i mysl

Většina z nás zná hořčík jako prostředek na svaly, a je to skutečně pravda. Tím, že přispívá k nervové činnosti a syntéze bílkovin se podílí také na správné funkci svalové soustavy, a vlastně i celého pohybového aparátu. Hořčík je ale skvělý proti únavě a vyčerpání, a protože ho v běžných potravinách není moc, vyplatí se doplňovat formou doplňků stravy.  Velká zásobárna hořčíku je v kostech a zubech.

Nejdůležitější část vstřebávání hořčíku trvá jen pár hodin

Už hodinu po tom, co spolkneme doplněk stravy s hořčíkem, nebo sníme potraviny bohaté na hořčík, se tento prvek začne uvolňovat do našeho organismu. Tento proces trvá 2-8 hodin, a ačkoli i potom máme ještě z hořčíku nějaký užitek, jde o zanedbatelné množství. Smysl proto dává poctivé doplňování hořčíku v rozumné míře každý den – pokud si dopřejete jednou za čas koňskou dávku, vaše tělo z ní stejně využije jen omezené množství. 

Vstřebávání hořčíku závisí na vitamínu D

Oba dva se doplňují a jeden bez druhého nemohou existovat. Při nedostatku hořčíku naše tělo nedokáže správně vytvářet vitamín D3, což ovlivňuje celý organismus, a podobně to funguje i naopak. Dalšími přáteli hořčíku jsou zinek a vitamín B6. I tahle dvojka se s hořčíkem skvěle doplňuje.

S čím naopak není dobré hořčík kombinovat, je vápník v potravinách

V doplňcích stravy tento problém nevzniká, pokud jde ale o potraviny bohaté na vápník, mějte se na pozoru. Vápník získaný ze stravy může v tenkém střevě omezovat vstřebávání hořčíku, proto pokud užíváte doplňky stravy s hořčíkem, nedávejte si je hned po konzumaci mléčných výrobků

Klíčem je i zdravá střevní mikroflóra

Vstřebávání hořčíku probíhá v tenkém střevě, a to je i domovem pro 3 kg přátelských bakterií, které nám pomáhají trávit potravu a zlepšují zažívání. Společnosti těchto mikroorganismů se říká také mikrobiom, a měli bychom si ho hýčkat. Je potvrzeno, že mikrobiom hraje obrovskou roli v naší imunitě, a že souvisí i s duševním zdravím. 

Aby se jakékoli živiny mohly v tenkém střevě správě vstřebat, potřebují k tomu příznivé podmínky. Pokud je mikrobiom narušen, samozřejmě není ideální ani vstřebávání hořčíku a dalších minerálů a vitamínů. 

Co dělat pro zdravý mikrobiom? 

Jezte spoustu fermentovaných potravin. Zakysané mléčné výrobky, kysané zelí a další zeleninu, nebo pijte kvašené nápoje, třeba kombuchu nebo kefír. Důležitá je i potrava pro samotné mikroorganismy, a tou je hlavně vláknina. 

FlexiMed balení

FlexiMed

Nový přípravek pro zdravé klouby

* platíte pouze poštovné 49 Kč


Vaše komentáře

Vložte svůj komentář:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svůj komentář:

©2021 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odesílá se