Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

Plavání je výborné cvičení na klouby

20. 10. 2020

Plavání rozvíjí hybnost kloubů a páteře, a má jednu velkou výhodu. Při plavání je rovnoměrně rozložena zátěž – šetrně tak protáhnete a posílíte celé tělo!

Senioři potřebují posílit svaly

Díky svalům máme sílu a schopnost vykonávat základní pohyby. Unést těžší předmět, zvednout se ze židle, nebo si dojít na toaletu (ano, zde nám pomáhá tzv. břišní lis – svaly na břiše). Úbytek svalové hmoty u seniorů je rychlejší, než u mladších ročníků, a zároveň není tak snadné získat novou svalovou hmotu. Svaly potřebují pravidelný pohyb a dostatek bílkovin, aby mohly růst. Rozhodně také vitamín C a D. 


Plavání na klouby

Voda nás nadnáší, a my se cítíme lehčí. Díky tomu dokážeme snadněji udělat pohyby, které nám na suchu dělají potíže. Kromě plavání je proto výbornou variantou také cvičení ve vodě. Cvičit můžeme sami, s pomůckami, a co je nejlepší – na skupinovém cvičení pod vedením lektora. Protože ve vodě máme větší rozsahy, dokonale procvičujeme klouby. Aby neztrácely hybnost, měli bychom absolvovat cvičení na klouby alespoň 2x týdně. Víc než kde jinde tu platí pravidlo, že co se nepoužívá, odchází…


Slaná voda, perličková lázeň i protiproud

Poohlédněte se ve svém okolí o bazénech, které tohle nabízejí. O tom, zda se budeme při našem sportovním výkonu cítit dobře, rozhodují i maličkosti. Jak se nám v areálu líbí, a jestli si tam můžeme užít něco víc, než pouhé plavání. Novinkou je slaná voda, která simuluje moře. Není to pouze o zážitku – opravdu prospívá i pokožce, pohybovému aparátu a dýchacímu ústrojí. Možná se vám bude lépe plavat s protiproudem – i ten už najdeme v bazénech docela často. Vířivka na závěr je samozřejmě nejsladší odměnou, a pro naše svaly i potřebným uvolněním. 

Nejen na klouby, ale i na srdce a dýchání

Při plavání chtě nechtě musíme pořádně a pravidelně dýchat, a to plicím velice prospívá. A protože jsou propojeny se srdcem, posilujeme touto aktivitou i činnost srdce. Plavání je zkrátka všestranně ideální sport, který si mohou dovolit dělat všechny věkové kategorie. A určitě vás potěší i to, že plavání zlepšuje spánek!

Pohyb doplní kloubní výživa

Při zvýšené aktivitě potřebují naše kosti, svaly a klouby i více výživy. Výživa na klouby je obvykle směs minerálů jako je vápník, hořčík a fosfor, doplněná o vitamín C a vitamín D. V každém případě výborně pomáhá glukosamin sulfát, kolagen a skvělá je jako výživa na klouby a celý pohybový aparát také rybí kostní moučka. 
 


FlexiMed balení

FlexiMed

Nový přípravek pro zdravé klouby

* platíte pouze poštovné 49 Kč


Vaše komentáře

Vložte svůj komentář:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svůj komentář:

©2020 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odesílá se