Jaké má nedostatek hořčíku příznaky? Pocítíte je hlavně na fyzické kondici

Hořčík, neboli magnézium, je základním prvkem pro náš pohybový aparát. Ostatně, víc než 60 % hořčíku v těle je uloženo v kostech. Přečtěte si, jak si díky němu udržet skvělou fyzičku, a jaké má případný nedostatek hořčíku příznaky:

Jaké má nedostatek hořčíku příznaky? Pocítíte je hlavně na fyzické kondici

Máte obavy, zda máte dostatek hořčíku? 

Jeho hladinu spolehlivě určí jen lékař. Ale není nic jednoduššího, než se zamyslet nad skladbou svého jídelníčku a fyzickým výdejem a zhodnotit, jak na tom jste. 

Nejvíc hořčíku zužitkuje náš pohybový aparát. Udržuje dobrý stav kostí a svalů, podílí se na fungování nervového systému, pomáhá využít kyslík v každé buňce našeho těla a zmírňuje i únavu a vyčerpání. Pokud máte hodně fyzické aktivity, tělo spotřebovává hořčíku víc. 

Celkem snadno vám proto dočasně může chybět. Jaké má nedostatek hořčíku příznaky?

  • brnění
  • svalové potíže
  • bušení srdce
  • únava a vyčerpání
  • špatná kvalita vlasů, nehtů a pokožky

Potraviny jsou méně bohaté na minerály, než dříve

Může za to hlavně chudší půda. Dá se říct, že my lidé jsme ji vyhladověly. Rostliny, které v ní vyrostou, jsou chudší na živiny než např. před 100 lety. Celý potravinový řetězec je propojený – zvířata, která tyto rostliny jedí, mají i maso méně bohaté např. na hořčík, a člověk, který je na vrcholu téhle pyramidy, konzumuje obecně vzato méně výživné jídlo. 

Je fajn vědět, že na hořčík jsou bohaté třeba luštěniny, špenát, ořechy, semínka či ryby. Zkuste je do svého jídelníčku zařadit co nejčastěji!

Magnézium pro odolné kosti a zdravé svaly

Jsou chvíle, kdy potřebujeme hořčík přece jen o něco víc. V období, kdy se kosti vyvíjejí a rosteme, a potom tehdy, kdy už přece jen ztrácíme kondičku. Kvůli práci nebo dětem už nemáme tolik času na pravidelný pohyb, možná se i odbýváme s jídlem, a náš pohybový aparát chátrá. S přibývajícím věkem náš organismus potřebuje hořčíku víc, tak na to myslete! Přečtěte si také náš článek, jaké jsou nejbohatší potraviny na hořčík.

Hořčík kamarádí s draslíkem a vápníkem

Dokáže ovlivnit jejich vstřebávání, a jelikož je tohle trio základem pro zdravý pohybový aparát, je dobré přemýšlet o nich jako o celku. Pokud hledáte doplněk stravy pro pohybový aparát, určitě by v něm neměli chybět. S vápníkem souvisí také vitamín D – jeden bez druhého se neobejdou a fungují hlavně pro silné kosti. 

Přečtěte si také, proč by se měl hořčík kombinovat s vitamínem B6


 

FlexiMed balení

FlexiMed

Nový přípravek pro zdravé klouby

* platíte pouze poštovné 49 Kč


Vaše komentáře

Vložte svůj komentář:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svůj komentář:

©2022 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odesílá se