Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

Denní dávka hořčíku aneb Jaké množství je tak akorát?

Magnézium neboli hořčík je důležitý minerál, který dokáže lidský organismus dostat zpět do fyzické i psychické pohody. O všech jeho přednostech už jsme vám psali v předchozích článcích. Pojďme si ale tentokrát říct, jaká je ideální denní dávka hořčíku.

Denní dávka hořčíku aneb Jaké množství je tak akorát?

Jak poznat nedostatek hořčíku?

Pokud se cítíte unavení a vyčerpaní (jak fyzicky, tak psychicky), máte křeče nebo jste až moc často nervózní, pravděpodobně vám chybí onen hořčík. Způsobů, jak ho opět do těla doplnit, je samozřejmě více. Čtěte dále:

Proč je hořčíku obecný nedostatek? 

Možná vás to překvapí, ale dříve pěstované plodiny obsahovaly více hořčíku než dnes. Je to zejména kvůli změnám klimatu, neboť kyselé deště vyplavují přirozený hořčík z půdy, tím pádem ho rostliny nemohou tou nejpřirozenější cestou přijmout tolik.

Harmonie stravy

Skladba jídelníčku ovlivňuje kromě dalších aspektů i množství hořčíku v těle. Například vláknina nebo mastné kyseliny na sebe vážou hořčík, tudíž snižují schopnost těla ho vstřebat. Nicméně to neznamená, že byste od teď měli vynechat veškerou zeleninu, ovoce nebo celozrnné potraviny. 

Vláknina je velmi důležitá např. pro zažívání, spíše jde o to najít ve svém jídelníčku rovnováhu a optimální množství. Vysoký příjem sacharidů a tuků nám také mohou překazit snahu hořčíku dostat se do našeho organismu. Vliv na to má i nedostatek vitamínů B1, B2 a B6, takže tady byste měli naopak přidat. 

Během života se potřebné množství hořčíku mění

Obecně lze říci, že doporučená denní dávka hořčíku by měla být asi 375 mg.  Nicméně dávkování magnézia byste měli přizpůsobit svému životnímu stylu. Těhotné a kojící ženy, sportovci a těžce pracující, kardiaci a diabetici nebo lidé nad 50 let by měly příjem hořčíku navýšit. 

Potraviny s vysokým obsahem hořčíku

Pokud vás v noci nebo během dne přepadne křeč v nohou, možná první, po čem sáhnete je obyčejný banán, o kterém se říká, že má plno hořčíku. Ano, banán opravdu obsahuje velké množství, ale abyste doplnili doporučenou denní dávku, museli byste ho sníst více jak jedno kilo. 

Dalším skvělý zdroj hořčíku jsou datle, nicméně i tady by se vám brzy přejedly, protože kdo z nás si jich během dne dopřeje ¾ kila? Můžete na to jít i jinak:

Když budete potraviny bohaté na hořčík kombinovat již od snídaně, tak je pravděpodobné, že se vám optimální množství povede doplnit. 

Na pomoc si můžete přizvat i přírodní minerální vody, díky kterým se vám povede denní dávka hořčíku navýšit. Ale existuje i jednodušší řešení.

Doplňky stravy s hořčíkem se vyplatí

Jednodušší řešení, než odvažovat potraviny a jíst jen to, co naše tělo potřebuje bez ohledu na chutě, spočívá v doplňování hořčíku třeba v tabletách. Vybrat si můžete z doplňků stravy, ve kterých je adekvátní denní dávka hořčíku, aby ho tělo dokázalo efektivně využít. Kromě toho mohou být kombinované i s dalšími potřebnými vitamíny a minerály, takže díky jedné tabletce doplníte hned několik chybějících živin. 
 

FlexiMed balení

FlexiMed

Nový přípravek pro zdravé klouby

* platíte pouze poštovné 49 Kč


Vaše komentáře

Vložte svůj komentář:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svůj komentář:

©2021 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odesílá se