Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

3 potraviny bohaté na hořčík, které máte doma, a přesto je konzumujete málo

Základní minerály, jako je hořčík, najdeme i v běžných potravinách. Vybrali jsme 3 potraviny bohaté na hořčík, které bývají v každé spíži, a které se zároveň na talíři neobjevují moc často. Ukážeme vám, jak je jednoduše zapojit do vašeho jídelníčku!

3 potraviny bohaté na hořčík, které máte doma, a přesto je konzumujete málo

K čemu potřebujete hořčík?

Je skutečně velice všestranný. První oblastí je pohybový aparát – hořčík je uložen v kostech a zubech, a potřebují ho i svaly. Podílí se na správné činnosti nervové soustavy. Z toho důvodu je hodně důležitý v období růstu a vývinu, u seniorů, kterým kvalita pohybového aparátu klesá, ale také pro osoby, které mají hodně fyzické aktivity nebo stresu. V takových chvílích totiž tělo potřebuje více hořčíku

Hořčík ale také snižuje míru vyčerpání a únavy, a podílí se na našem duševním zdraví. Ať už dáte přednost minerálce s vysokým obsahem hořčíku, potravinám nebo doplňkům stravy, buďte si jisti, že pro sebe děláte skvělou věc! 

Pojďme si představit suroviny na vaření, které oceníte nejen pro vysoký obsah hořčíku.

Potraviny bohaté na hořčík, které byste měli jíst častěji:

Luštěniny

Jsou levné, skvěle skladovatelné a trvanlivé, dobře zasytí, a kromě hořčíku obsahují spoustu bílkovin a vlákniny. Potřebujete ještě víc důvodů, proč je konzumovat častěji?

Na výběr jsou nejrůznější druhy luštěnin, a rozhodně doporučujeme kupovat ty neloupané. Právě ve slupce se ukrývají cenné živiny. 

Uvařte si samotné luštěniny do zásoby v lednici. Pak už stačí přidat hrst do polévky, rozmixovat je na pomazánku, nebo z nich připravit chutný salát. Když je budete mít takhle připravené předem, bude mnohem jednodušší je používat!

Mandle

Opět je fajn, když je jíte i se slupkou. Vedle hořčíku jsou bohaté i na vápník. Oba minerály jsou zodpovědné za kvalitu kostí a zubů. Vyzkoušet můžete i produkty z mandlí, jako je mandlové mléko nebo mandlová pasta.

Pro maximum vitamínů a minerálů ale konzumujte celé mandle, nijak nezpracované.

Mandličky přihoďte hned při snídani do jogurtu, cereálií, nebo kaše. Jsou ale vynikající i naslano! Krásně křupou v zeleninovém salátu a jsou chytrou svačinkou na cesty, protože zvládnou i celodenní výlet v teplém počasí bez úhony.

Tuňák 

Tuňák v konzervě je pro mnohé z nás jídlem poslední záchrany. Ve spíži vydrží hodně dlouho, a nepotřebuje být ve chladu. Věděli jste, že ryby bychom měli konzumovat třikrát týdně? Nejen kvůli hořčíku, ale také pro cenné omega-3 kyseliny. Málokdo zvládne připravovat tak často čerstvé ryby, a tuňák v konzervě je dobrou alternativou.

Dejte přednost tuňákovi ve vlastní šťávě.

Tuňák v oleji mívá horší kvalitu, a navíc ho obvykle vylijeme. Důležitý je i fakt, že jde o kalorickou bombu, zatímco tuňák ve vlastní šťávě neobsahuje přidané tuky. 

Nezůstávejte jen u tuňáka v pomazánce a salátu, je skvělý i pro tepelnou úpravu. Zkuste tuňákové kuličky, nebo těstoviny s rajčatovou omáčkou a tuňákem. Hodí se i ke zmíněným luštěninám, díky čemuž připravíte zdravé jídlo plné hořčíku!

Tyto potraviny bohaté na hořčík bychom měli mít doma stále v zásobě. Uvaříte z nich vynikající jídla pro celou rodinu, která jsou navíc výživově hodnotná!
 

FlexiMed balení

FlexiMed

Nový přípravek pro zdravé klouby

* platíte pouze poštovné 49 Kč


Vaše komentáře

Vložte svůj komentář:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svůj komentář:

©2021 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odesílá se